новости • обзоры • события • факты
144 просмотров

В Україні де-факто оголосили «зону без польотів», вигідну Путіну – експерт

Яку вигоду має Росія від заборони авіаперельотів над східною Україною, аналізують американські видання Daily Signal та Newsweek.

Автор аналізу Нолан Пітерсон – колишній американський пілот зі спеціальних операцій та ветеран воєн в Іраку та Афганістані. У статті «Путін досягнув ‘зони без польотів’ над Україною» він зібрав інформацію про важке російське озброєння, небезпечне для авіації, яке ймовірно використовується донині бойовиками у Східній Україні. Пітерсон також проаналізував, яких збитків зазнає від порожнього неба над Донбасом.

Статус порожнього неба

27 жовтня цього року закінчується термін «заборони польотів» для американської авіації, яку рекомендувала торік комерційний авіакомпаніям Федеральна авіаційна агенція США. Це рішення оновлюють щороку, починаючи з 2014-го, після збиття над Донецьком пасажирського авіалайнера MH17.

«Федеральна авіаційна адміністрація визначила, що триваючий конфлікт у регіоні є серйозною загрозою для цивільної авіації США. Використання зброї, здатної прицілюватися і збивати літаки, що пролітають по цивільних повітряних шляхах на абсолютній висоті, є небезпечною загрозою для цивільних повітряних суден», — повідомило тоді державне авіаційне відомство США.

У жовтні минулого року цю заборону продовжили з терміном дії на рік. На запит журналістів цього року, чи зміниться статус, агенція не відповіла.

«У цьому регіоні існує постійна значна небезпека для польотів цивільної авіації США через існуючий ризик сутичок», — мовиться у заяві авіаційного відомства майже річної давнини.

Крім США, Франція та Великобританія також попередили свої авіакомпанії про небезпеку перельотів над окупованою територією України.

Вигода для Путіна

Інформація про рух авіатранспорту у режимі реального часу є у відкритому доступі, опублікована американською компанією FlightAware. На вебсайті компанії можна простежити маршрути польотів на цифровій мапі. Автор статті звертає увагу на тенденцію, що повітряний рух практично відсутній над територією Східної України.

Натомість комерційні літаки оминають цей регіон двома шляхами: повітряний коридор «південь-північ» на схід від українського кордону над російською територією та коридор «захід-схід» на південь від України над Туреччиною та окупованим росіянами Чорним морем.

Автор пише, що заборона на комерційні перельоти для України була вигідною для українських країн-сусідів, які беруть плату за користування їхнім повітряним простором.

Відтак, пише Нолан Пітерсон, за даними «Євроконтролю» (Європейської організації з безпеки аеронавігації) лише за грудень 2014 року (перший місяць, відколи почала діяти заборона на український простір) транзит повітряним простором Болгарії зріс на 48,3%, порівняно з груднем 2013 року.

Румунія повідомила про зростання трафіку на 20,4% у 2014 році, тоді як у Туреччини кількість транзитних перельотів у цей час зросла на 17%.

До збиття MH17 щодня над Україною пролітало близько 400 літаків, півтори сотні з яких були міжнародними комерційними перельотами.

За офіційними даними, після авіакатастрофи над Донецьком, прибуток в український бюджет від оплати за авіатранзит в 2014 році знизився на 160 мільйонів євро в рік – це майже на 80%.

Попри ці фінансові втрати, повернення авіатранзиту у повітряний простір над Донбасом лишається малоймовірним, пише автор, посилаючись на слова експертів.

«Так як мир виглядає нереальним на Донбасі, я думаю, це було б небезпечно зняти обмеження з комерційного авіатрафіку в цьому регіоні», — розповів у коментарі американським виданням Нік де Ларрінаґа, європейський редактор профільного видання IHS Jane’s Defence Weekly.

Чого бояться літаки

Американські посадовці не припиняють заявляти, що потік російського озброєння в окуповану українську територію не припиняється.

«Нарощення російського важкого озброєння та військових у Східній Україні продовжується», — цитує автор слова Деніела Беєра, посла США при ОБСЄ, від 7 вересня 2016 року.

«Кількість та складність озброєння та обладнання на контрольованих сепаратистами територіях, про які повідомляла спеціальна моніторингова місія, можна пояснити лише підтримкою Росії. Російські військові забезпечують командування та контроль за сепаратистськими силами, яких контролює Росія», — сказав Беєр.

17 вересня цього року незалежний вебсайт розслідувань Inform Napalm опублікував дані про російську військову техніку, що наразі перебуває на Донбасі. За їхніми даними, в руках контрольованих Росією сепаратистів перебувають кілька ракетних систем «земля-повітря», зокрема зенітні ракетні комплекси 9K330 Тор, 9K331 Тор М-1 і 9K332 Тор М-2, тактичні ракетні комплекси «земля-повітря», а також 96K6, самохідний зенітний ракетно-артилерійський комплекс Панцир-S1.

Дослідники зібрали ці дані з відкритих джерел, зокрема із супутникових фотографій, соціальних мереж, приватних відео.

Водночас паралельний список російського озброєння на Донбасі склали журналісти видання IHS Jane’s Defence Weekly. За їхніми даними, в Україні наразі знаходиться така російська зброя: 96K6 «Панцир-С1», 9K37 «Бук», 9K35 «Стрела-10», 9K32 «Стрела-2», 9K38 «Ігла», 9K338 «Ігла-С», ОТРК «Грім-2».

«Хоча не виглядає, щоб у Cхідній Україні лишались системи середнього радіусу, такі як «Бук», що можуть влучити у авіалайнер на великій висоті, їх можуть повернути в регіон без попередження», — сказав у коментарі виданню The Daily Signal Нік де Ларрінаґа.

источник->

Добавить комментарий

Зарегистрированных пользователей: 4015

Сейчас на сайте: 11

Просмотров за сегодня: 2,819

ID поста = 17815



свежие комментарии:
крымский бандеровец